Από κ. Ktz56.

Επιλογή & εκπαίδευση σκυλού

Κε Πετρόχειλε για σας ασχολούμαι με το κυνήγι κυρίως της τσίχλας και περιστασιακά της μπεκάτσας - ορτυκιού και έχω αποφασίσει να αποκτήσω ένα σκύλο κυρίως για εύρεση - επαναφορά των θηραμάτων, γιατί κάθε φορά χάνω πολλά πουλιά, και προβληματίζομαι ανάμεσα σε: 1. Springer spaniel 2. Coker spaniel ή 3. Epaniel breton με δεδομένο ότι

• μένω σε μονοκατοικία στον άγιο στέφανο με κήπο 150 τμ και

• πολύ συχνά πηγαίνω στο εξοχικό μου στον θεολόγο Μαλεσίνας όλο τον χρόνο και φυσικά θα παίρνω και τον σκύλο μαζί μου. Θα ήθελα λοιπόν να με πληροφορήσετε:

• ποίας φυλής σκύλο κατά την άποψή σας να επιλέξω,

• αν μπορείτε εσείς να μου τον προμηθεύσετε ή να μου συστήσετε, φυσικά με τα αντίστοιχα πιστοποιητικά και ii. Να τον εκπαιδεύσετε (βασική εκπαίδευση και κυνήγι)

• σε ποια ηλικία είναι καλύτερα να τον αγοράσω και να τον δώσω για εκπαίδευση

• πόσο κοστίζει η αγορά και η εκπαίδευση. Σημειωτέον ότι δεν με πειράζει να έχω τον σκύλο από την επόμενη κυνηγετική περίοδο. Σας ευχαριστώ για την προσοχή σας και αναμένω την απάντησή σας αν είναι δυνατόν στο e-mail μου ktz56@hotmail.com κ.τ.

Το σκυλί το οποίο θα σας έκανε καλύτερα κατά την άποψή μου είναι ένα καλό Σπρίγκελ Σπάνιελ, το οποίο θα μπορέσει θαυμάσια να σας εξυπηρετήσει σε όλες τις επιλογές τις οποίες μου έχετε προαναφέρει. Κατά την άποψή μου το Σπρίγκελ Σπάνιελ, συγκαταλέγεται στους εξαιρετικά αποτελεσματικούς κυνηγετικούς σκύλους, θα το αγοράσετε σε μια ηλικία δύο έως τριών μηνών, θα προσέξετε να μην έχει κροτοφοβία, κάνοντας ένα τεστ με ένα πιστόλι κρότου, εγώ προτιμώ τον 9mm, με το οποίο θα πυροβολήσετε από απόσταση είκοσι πέντε έως τριάντα μέτρων την πρώτη φορά όταν τα κουτάβια παίζουν σε ένα γνωστό τους χώρο και είναι απασχολημένα με το παιχνίδι τους και τη δεύτερη φορά θα πυροβολήσετε από τα δεκαπέντε μέτρα αφήνοντας να περάσει τουλάχιστον ένα δεκάλεπτο μεταξύ του πρώτου και του δεύτερου πυροβολισμού. Θα κοιτάξετε το σκυλάκι να είναι υγιές, εύχαρες, και να πιάνει χωρίς δισταγμούς ένα φρέσκο-σκοτωμένο θήραμα, το οποίο δεν θα έχει μπει στο ψυγείο δείχνοντας όσο μεγαλύτερο κυνηγητικό πάθος. Μπορείτε να το φέρετε σε μένα για την εκπαίδευση του όταν θα κλείσει τους εφτά μήνες. Και στο μεταξύ χρονικό διάστημα πρέπει να το χάιδευε και να μην τον τιμωρείται σχεδόν ποτέ και να το βγάζετε πολλές βόλτες και στην εξοχή και στην πόλη ώστε να πάρει πολλές παραστάσεις από διαφορετικά περιβάλλοντα, ώστε να γίνει ευπροσάρμοστο για όλη την υπόλοιπη διάρκεια της ζωής.

Από κ aneminio...

Αγγλικό Σέττερ

Κύριε Πετρόχειλε έχω ένα Σέττερ από καλή γέννα και είναι περίπου 5 μηνών! Το έβγαλα αυτές τις μέρες για κυνήγι και από κροτοφοβία δεν υπάρχει κανένα πρόβλημα! Το μόνο που με αγχώνει είναι ότι εκτός του ότι δεν φέρμαρε ακόμα στα πρώτα δυο ορτύκια δεν σήκωσα παραπάνω, ένα που βάρεσε ένας φίλος μου του το πέταξα και το πήρε αρχίζοντας να το μασάει και να το κυνηγώ! Αν με βοηθούσατε θα σας ήμουν ευγνώμων! Εντωμεταξύ δεν μου κάνει ακόμα απόρτ! Απλά παίζει! Να μην ανησυχώ που είναι μικρό ακόμα?

Σας ευχαριστώ εκ των προτέρων!

Το σκυλάκι είναι ακόμα πάρα πολύ μικρό και στην εξοχή το πηγαίνουμε για βόλτες διάρκειας το πολύ μισής ώρας, χωρίς να υπάρχει άλλο σκύλος από τον οποίο θα τρέχει από πίσω.

Η εικόνα του να παίρνει ένα κουτάβι ένα θήραμα και να τρέχει κι εσείς να το κυνηγάτε από πίσω είναι ότι πρέπει για να χαλάσετε του απορτ του και ταυτόχρονα τη σχέση του με σας.

Πρέπει πρώτα απ όλα το σκυλάκι να έρχεται πάντοτε όταν το φωνάζετε και μετά σε ένα περιορισμένο χώρο, να του δείξετε ένα ορτύκι το οποίο θα είναι φρέσκο-σκοτωμένο και εφ όσον θα του το δείξετε χαϊδεύοντας το και παίξετε λίγο μαζί του, να του το ρίξετε σε απόσταση δύο έως τρία μέτρα και να του φωνάξατε να τον φέρει πίσω. Όταν συμβεί αυτό θα το πάρετε από το σκυλάκι ενώ ταυτόχρονα θα το χαϊδεύεται. Αυτό θα το κάνετε μια φορά και εφόσον πετύχει να το κάνετε άλλη μια φορά την επομένη ή τη μεθεπόμενη μέρα ώστε ο σκύλο σας να παραμείνει με τη σωστή εικόνα στο μυαλό του. Το σκυλάκι σας για να αρχίσει να φερμάρει ένα ικανοποιητικό αριθμό ορτυκιών πρέπει να βγει στο βουνό πενήντα φορές όχι μία. Το ορτύκι είναι ένα από τα δυσκολότερα θηράματα.

Όταν δουλεύουμε σε ένα σκυλάκι και ιδιαίτερα τόσο μικρής ηλικίας σκηνοθετούμε την πράξη την οποία θέλουμε να κάνουμε φέρνουμε το σκυλάκι στην κατάλληλη διάθεση, είμαστε προετοιμασμένοι για να αντιμετωπίσουμε το οποιοδήποτε λάθος. Προχωρούμε πάντοτε μαλακά και δεν έχουμε παράλογες απαιτήσεις.